“Виховання точно відбиває життя, і воно повинно бути повним життя
і від повноти життя що йде,тоді воно має силу”.
В. О. Сухомлинський
Виховання підростаючого покоління – це одне з найважливіших завдань школи.
Виховна робота в школі здійснюється відповідно до нормативно-правового забезпечення виховного процесу в навчальних закладах та орієнтована на індивідуальність кожної дитини, у зв’язку з цим визначено мету і завдання, над якими школа працювала протягом року.
Мета виховної роботи: створення єдиного виховного простору для повноцінного розвитку кожного школяра, здатного до постійного самовдосконалення.
Завдання виховної роботи:
- формування національної свідомості і людської гідності;
- виховання культури поведінки учнів та толерантного ставлення один до одного;
- формування свідомого ставлення до морально-етичних норм та ціннісного ставлення до себе;
- виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини та з повагою ставиться до традицій і культури інших народів;
- створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;
- виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження фізичного та психічного здоров’я;
- формування екологічної культури учнів, розуміння необхідності гармонійних відносин з природою.
Принципи виховання:
- індивідуальний підхід;
- диференційований підхід;
- врахування вікових особливостей;
- гармонія інтересів, потреб і бажань учнів;
- самодіяльність і самостійність;
- дисципліна і відповідальність особистості за свою працю та поведінку;
- науковість;
- зв’язок із життям.
Структура виховання нашої школи побудована таким чином:
- наявність шкільного колективу або, якщо точніше сказати, системи колективів – учнівського, педагогічного, батьківського. В сукупності цей загальношкільний різновіковий колектив і становить ядро виховної системи;
- працюємо над такими питаннями, як гуманність, здоров’я, прафілактіка правопорушень, трудове виховання, краєзнавство, розвиток внутрішньої свободи, підвищення самооцінки особистості, вироблення ціннісних орієнтирів;
- системоутворююча діяльність. Враховуючи інтереси і потреби дітей системоутворюючими видоми діяльності були обрані громадянське виховання, формування здорового способу життя, родинно-сімейне виховання.
Пріоритетні напрямки виховання:
- військово-патріотичне та національне виховання;
- художньо-естетичне виховання;
- формування здорового способу життя (фізкультурно-спортивна робота);
- превентивне виховання та правова освіта, запобігання негативних проявів серед учнівської молоді, дитячої бездоглядності та підліткової злочинності;
- екологічне виховання.
